1) 소비자문제연구 302 Collection home page

| Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions 

Issue DateTitleAuthor(s)
2017다단계 판매형 소비자의 효용 증대를 위한 탐색적 연구 = An Exploratory Study on Multi-level Market and Multi-level Sellers - Focusing on Social and Consumer Perception of Multi-level Marketing김가람
2017소비자역량이 직접불평의도와 행동 결정에 미치는 영향 = The Effect of Consumer Competency on Complaint Intention and Behavior toward Businesses전상민
2017「한국의 소비자역량지표」의 타당화 연구 = Validation of the Consumer Empowerment Index in the Korean Context손지연
2017소주 산업의 시장지배력 측정 = Measuring Market Power and Consumer Damage in the Busan-Gyeongnam Soju Market정진화
2016스마트폰 브랜드 경험소비자의 감성적 브랜드 애착에 미치는 사용기간의 조절효과와 사용량 및 사용다양성의 매개효과 연구 = The Effects of the Brand Experience to the Smartphone User"s Emotional Attachment to Brands : Focusing on the Moderating of Period of Use and the Meditation of Amount of Use, Variety of Use윤경구
2016소비자상담사의 상담 특성, 감정노동이 상담업무의 스트레스와 만족도에 미치는 영향 구조분석 = A study of structural equation on the effects of job characteristic and emotional labor of consumer counselor on job stress and job satisfaction - with regulation effect of work period and job satisfaction as the center허경옥
2016중산층 소비자의 소득-소비 격차에 따른 소비생활 여건과 문제 및 소비생활만족도 인식 연구 = A study on the impact of middle class consumer’s class perception discrepancy on their perception of consumption life conditions, problems and satisfaction유병희
2016소비자의 구매행동유형과 과시성향이 소비자의 구매 가격과 구매 장소의 거짓구전행동에 미치는 영향 분석 = Analysis of the effects of consumers" purchase behavior style and demonstrative characteristics on fraud word-of-mouth허경옥
2016소셜네트워크서비스에서의 신뢰형성 메커니즘을 활용한 블랙컨슈머 식별전략 제안 = Building Identification Strategy in Social Network Services leveraging from Trust Mechanisms박종필
2016소비자의 CCM(Consumer Centered Management)인증 기업 제품 구매의도에 관한 연구 = A study on consumers’ purchasing intention of CCM(Consumer Centered Management) company’s products이제호
2016제3자를 위한 전자소비자계약에 있어서 청약철회권에 관한 연구 = A Study on the Right to withdraw in the Electronic Consumer Contract in Favour of Third Person고형석
2016상조서비스 이용실태와 소비자 인식 = A study on how consumers think about the industry-type funeral service이두찬
2016소비자의 정보인식에 있어서 정교화가능성의 영향에 관한 연구 = A Study on the Effect of Elaboration Likelihood in the Consumer’s Information Awareness : Focused on the Consumer Centered Management Certification Leaflet서여주
2016학자금대출 경험유무에 따른 사회초년생의 신용·부채관리역량 = The Differences of Credit·Debt Management Competency of New University Graduates between with and without Experiencing Student Loan이희숙
2016AIDS모형을 이용한 1인가구와 일반가구의 식품 소비 탄력성 분석 = Comparison of Elasticities in Food Consumption between Single Household and General Household Using an AIDS Model진현정
2016소비자안전사고에 관한 배상책임원칙의 경제적 효율성 연구 = A Study on Economic Efficiency of the Principle of Liability Concerning the Safety-accident of Consumer박호용
2016화장시설 요금체계의 문제점과 개선 방향에 관한 연구 = The study on the problem of crematory facilities’ charging system and the way to improve the system이필도
2016보험서비스에서의 전환경험과 보험서비스시장에 대한 소비자시장평가 = Switching Experience and Consumer Market Evaluation of Insurance Services김민정
2015주부소비자의 준거집단 민감성과 자민족중심주의가 수입 가전제품 구매의향에 미치는 영향 = The Influence of Housewife Consumers’ Susceptibility to the Reference Group and Ethnocentrism on Willingness to Buy Foreign Products : Focusing on the Effects of Cognitive Dissonance황미진
2015소비자의 라이프스타일(VALS)이 친환경 소비태도-의도-행동에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on the effect of consumer lifestyle(VALS) on eco-friendly consumption attitudes, behavior intentions and behavior서여주

BROWSE